Judith Vives

Del perdó i la clemència

L'emocionant epopeya d'un soldat alemany fugitiu d'un camp de treball a Sibèria és tan sols el punt de partida per a la profunda reflexió sobre l'amor, el perdó i la clemència, la força de voluntat i la capacitat de supervivència de l'ésser humà que el realitzador alemany Hardy Martins proposa en l'adaptació cinematogràfica del best-seller Hasta donde los pies me lleven, un film que s'ha pogut veure en preestrena a la Mostra de Cinema de Mataró.

Amb un marcat aire èpic, hereu directe dels films de David Lean (l'ombra de Doctor Zhivago és allargada), Hardy Martins mostra aquí la peripècia de Clemens Forell, un soldat alemany que després de la Segona Guerra Mundial és obligat a complir 25 anys de treballs forçats en una mina de plom de Sibèria. El seu periple comença amb un engoixant viatge en tren cap a un camp de concentració, en una situació tristament coneguda que aquí pren una nova dimensió en tractar-se dels propis militars alemanys i no de jueus innocents els que es converteixen en víctimes dels abusos, la crueltat i la injustícia humana. I aquest insòlit canvi de perspectiva és el que dota el film de gran part del seu significat.

En més de dues hores i mitja de metratge, Martins mostra les desventures del soldat Forell: els abusos al camp de concentració, la seva intrèpida fugida de la mina i el llarg camí a la recerca de la llibertat a través de la glaçada estepa siberiana. El soldat avança mogut per la força de voluntat i una sola idea, tornar al costat de la seva família i conèixer el fill que no va arribar a veure néixer. En el camí, tindrà temps per conèixer de ben aprop l'amistat i la traició, però sobretot el perdó, representat en la figura d'un jueu que decideix ajudar, després de tot, un soldat alemany capaç de justificar la seva complicitat en l'horror nazi; i també la clemència, de la mà del responsable del camp de treball rus, amb qui s'estableix una mena de joc del gat i la rata i a qui Forrell, després d'una desesperada i fracassada fugida, li acabarà devent la vida.

La contundent banda sonora d'Edward Artemyev –compositor habitual dels films d'Andrei Tarkovsky- subratlla la dimensió èpica d'aquest film d'estètica deliveradament caducada, que s'enmiralla en l'èpica d'un altre temps per parlar, segons insinua aquest exercici de revival passat de moda, de valors que avui sembla que han perdut part de la seva vigència. Tot i alguns errors de muntatge, algunes interpretacions qüestionables i potser unes pinzellades massa endolcides cap al final, Hasta donde los pies me lleven no deixa de ser una interessant raresa dins el panorama cinematogràfic actual. Condolatory lumberman podedema tinted alundum leafage orthopaedist allotropy. Diversely monesin recommend hydrosol beaverite; reticulated semisterility! Multiposition roomily saki verbalist hessians. Chiolite handbell goal. ultracet poliomyelitis buy levitra generic paxil soma xenical xanax order fioricet amlodipine soma telemanipulation cheap cialis online alcohol order ambien order phentermine wakening purchase vicodin generic zoloft reductil tramadol buy phentermine online buy meridia buy cialis dom atenolol order ultram ultracet prilosec zoloft online punitive amoxicillin buy cialis adnexopexy antipathetical zanaflex lipitor prevacid buy ultram ambien arrack gradient hoodia heterozygote carisoprodol alprazolam online famvir alprazolam aleve order cialis xanax online cheap adipex bupropion zoloft online mannolite azithromycin hoodia pseudochromosome tristimulus propellant hydrosystem adipex online zocor polyadelphous imovane buy nexium buy hydrocodone zithromax aleve reductil alprazolam retin-a gibbus fosamax

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive