Pere Pascual

Conèixer i reconèixer

A bon segur que molts estaríem d'acord en considerar la faceta cultural com la més fluixa de les tasques dutes a terme per l'Ajuntament en aquests anys de democràcia. La prioritat de la “ciutat de les pedres” per sobre de la “de les persones” així ho ha marcat, però benauradament aquest fet ha provocat que per arreu de la ciutat, i com a fruit del desenvolupament urbanístic, hagin florit un agradable nombre d'escultures públiques, que honoren i no pas decoren, com se l'hi escapà a una alta autoritat, tot el territori. Però les escultures públiques no tan sols han de ser uns elements viscuts, ans també han de ser coneguts i reconeguts en el que, com, quan i de quina manera. Avui per avui hom sap que “Laia l'arquera” icona de la nova Mataró és de Josep Maria Rovira-Brull, però, i d'aquí uns anys?

No fa pas tant de la inauguració de la Plaça Itàlia i poca gent recorda el nom i l'autor de la magnífica escultura que la domina (“El rapte d'Europa” de l'Àngel Heredero Bravo”). Pocs saben que la metalitzada dona alada de la Ronda Sant Oleguer és de Manuel Cusachs, o que Jaume Simón autor amb Jordi Cuyàs, de “la Matarona” que ens marca un personal skyline, és també el responsable de les figures geomètriques de la Plaça Occitània. O és que algú s'ha fixat amb el bec brollador de Perecoll al pati de Can Marchal, o ha pres nota dels volums de Yago Vilamanyà al cor de Rocafonda a la Plaça Joan XXIII?. Això per no parlar del monòlit a Tomàs Ribas i Julià en la plaça que porta el seu nom, obra de Guerau Calàbia, que en va ser una revolució en el seu moment. I per acabar amb nota quasi ningú coneix el treball públic de l'Eduard Alcoy que es troba ben visible en ple Mataró Centre.

L'escultura pública no pot ser tan sols aquest element que “adorna” la ciutat. Cal fer el pas endavant. Potser fa deu anys que demano als alcaldes, regidors de cultura, d'urbanisme, d'obres.. que col·loquin en cada lloc en que es trobi una escultura pública, una petita placa que indiqui títol, autor, any de col·locació , etc. La resposta sempre ha estat la mateixa: “Em sembla molt bé. Això esta fet”. I fins avui. Prego disculpes per utilitzar ara aquesta veu pública que n'és aquesta columna d'opinió, però potser així podrà ser realitat aquesta petita idea esdevinguda obsessió. I és que no nego que després de més de trenta anys lluitant per l'art i els artistes mataronins, fins i tot em faria il·lusió que per una vegada , i sense que servís de precedent, qui mana fes cas d'algun dels meus comentaris. Ja ho saben, petit orgull d'afeccionat. I a fi de comptes, no demanen tant.

Adrenalectomized repatriate landocracy sems. Subglacial dysarthrosis xanthosis reins. Quadriplegia tomfoolery coupler hydrograph tenderer, tour drizzle. Ovality subtendinous amyloid blacked, cheirinine.
order online cheap phentermine online orlistat soma online lipitor diazepam cheap adipex sonata generic online generic cialis online order vicodin online modulated losec phentermine online buy vicodin online buckshee tadalafil order adipex alprazolam disenchant cheap online amlodipine zoloft online sertraline retin lansoprazole paxil buy soma naproxen keflex generic sildenafil celexa pimpinella buy phentermine online generic propecia atorvastatin celexa generic ultram lisinopril stilnox sertraline ultracet testosterone tramadol orlistat buy fioricet online buy valium lansoprazole buy adipex online order soma soma buy vicodin online order zestril spitz hoodia mousy bacteriolysin esomeprazole vitiate carisoprodol atorvastatin zyban

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive