Judith Vives

Atrapat en el codi font

Duncan Jones va recollir amb la seva opera prima, la fresca i original Moon alguns mèrits per deixar de ser reconegut únicament com a fill del cantant David Bowie. En la seva nova pel·lícula ‘Código Fuente’ es manté dins el gènere de la ciència ficció, però ara més convencional i menys “artística”, amb més recursos econòmics i força més efectes especials. I també més personatges, tot i que el protagonista d’aquest ´Codigo Fuente’ pot tenir alguna cosa en comú amb el de ‘Moon’, atrapats tots dos en l’espai i el temps. En aquest sentit, es detecta com Hollywood segueix l’estela d’èxits com ‘Buried’ o ‘127 horas’, apostant ara per aquestes històries de resistència física i mental.

A ningú se li escapa tampoc –ni tan sols a Duncan Jones- que una pel·lícula sobre el temps repetit i reviscut remet automàticament a ‘Atrapado en el tiempo’, i a ‘Código fuente’ no falten els detalls, cites i clicades d’ull a aquest clàssic modern de la comèdia que va protagonitzar Bill Murray. La cançó que sona una i una altra vegada, l’ensopegada d’un personatge secundari o la història d’amor en procés són elements que provenen indiscutiblement d’aquell divertit Dia de la Marmota. ‘Código Fuente’, però, no és pas una comèdia sinó un thriller d’acció, que també respon als estàndards del gènere de forma eficient, amb un producte que sense aportar res de nou, aconsegueix el seu principal objectiu: l’entreteniment.

espaiisidor.blogspot.com

Arxivat a:

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive