a Google  
a capgros.com  
| 9 de febrer de 2010|
Cultura | Castellers
L'Ateneu repassa la trajectòria dels Capgrossos de Mataró
Divendres es va inaugurar la mostra commemorativa dels primers deu anys de vida de la colla castellera local
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 82 lectures Data 21|05|2006 18:39 Disminueix lletraAugmenta lletra
Els Capgrossos aixecant un pilar durant la inauguració.
per capgros.com
fotos Sergio Ruiz
Projecció de l'àudiovisual que centra l'exposició.
Les autoritats municipal i de Caixa Laietana visitant la mostra.
Notícies relacionades
Els Capgrossos obren els actes del deu anys amb una mostra a l’Ateneu
Els Capgrossos fan dos castells de vuit a la festa de Sants
Els Capgrossos es guarden la torre de set per l'actuació a Sants
Els Capgrossos descarreguen el primer 4 de 8 de la temporada a Vilassar

L’Ateneu de la Caixa Laietana s’ha convertit aquests dies en testimoni de la trajectòria exitosa que els Capgrossos de Mataró han aconseguit en els seus primers deu anys de vida. Sota el títol Deu anys de castells. Capgrossos de Mataró 1996-2006, la mostra dedicada a la colla local repassa aquesta dècada en què han passat de ser uns desconeguts a convertir-se en tota una referència en el panorama casteller.

La concorreguda inauguració de la mostra va comptar divendres dia 19 amb la presència de la plana major de l’Ajuntament –amb l’alcalde Joan Antoni Baron i el president del Patronat Municipal de Cultura Jaume Graupera al capdavant– així com amb els màxims responsables dels Capgrossos. En un llarg parlament Baron, reconegut aficionat casteller, va recordar els èxits aconseguits pels de la camisa blava així com la importància de l’entitat en el teixit associatiu de la ciutat. Acte seguit, els assistents van gaudir del muntatge audiovisual que des del segon pis de l’Ateneu pot observar-se en una pantalla gegant instal•lada en la primera planta. Es tracta d’una gravació –obra de Manuel Cusachs– que setmanes enrera i en la que una càmera penjada d’una grua va immortalitzar des d’un planol cenital tota la construcció d’un castell pas a pas. És una bona manera d’entendre la complexitat d’una construcció humana d’aquestes característiques.

Aquest muntatge –obra del dissenyador Rafel Codina– és el màxim atractiu d’una mostra de tall minimalista que ha apostat per defugir del barroquisme que sovint tenen aquest tipus d’exposicions. El visitant també hi trobarà una immensa fotografia de familia, els diferents cartells que la colla ha encarregat a artistes i dissenyadors al llarg d’aquests deu anys, una comparativa d’alçades de diferents castells amb un altre castell com és el de Burriac, un recull de premsa que repassa les principals fites aconseguides per la colla, el projecte del futur local de l’entitat així com unes breus explicacions sobre els diferents aspectes que envolten el món dels castells. La mostra, que estarà oberta fins el 25 de juny i que ha estat coordinada per Assumpta Trabal i Jordi Fornells, membres dels Capgrossos, té previst exhibir-se en d’altres poblacions del Maresme.

Un dels molts actes previstos Deu anys de castells és una més de les moltes iniciatives que els Capgrossos estan portant a terme en el seu desè aniversari en un any en que podrien veure’s les primeres construccions de gamma extra de la colla local. La bateria d’activitats commemoratives va començar el mes de març amb l’organització del cinquè torneig de futbol sala intercasteller i el mes passat amb la celebració d’un fòrum al voltant del nou format del Concurs de Castells de Tarragona. Un especial del programa La Fàbrica de Televisió de Mataró el proper 1 de juny o la presentació, a finals de temporada, d’un llibre sobre la historia de la colla són dues de les activitats previstes d’una agenda carregada d’actes social i actuacions rellevants.
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 82 lectures Data 21|05|2006 18:39 Disminueix lletraAugmenta lletra
Afegeix la teva opinió sobre la notícia
www.Capgros.com no es fa responsable de les opinions entrades pels usuaris, i es reserva el dret a eliminar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la bona fè o l’ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. De la mateixa manera, www.Capgros.com no asumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, als que es pugui accedir a través del nostre portal. També s'informa que, tal i com obliga la llei, es recollirà la procedència (IP) de tots els comentaris entrats.

  Opinions dels lectors
  Anònim - 22/05/2006 11:46:12
Felicitats Capgrossos. Una exposició molt interessant

Fes clic aquí per accedir a la web d'Otazen
Ja pots llegir el Capgròs d'aquesta setmana
Edició digital
Hemeroteca
Serveis






Subscriu-te
gratuïtament als
butlletins de Capgros.com

Ja tenim més de 13.500 subscriptors!
Uneix-te al grup de Capgròs
Classificats
  Entra anuncis gratuïts
  Treball
  Compra-venda
  Amistat
  Classes
  Lloguer-traspàs
  Diversos
Necrològiques
Farmàcies de guàrdia
El temps
Jocs on-line
Horòscop
Horaris
Participació i opinió
Jaume Roig
Treball
És just i necessari: defensem les nostres pensions
Més d’una vegada he manifestat, en presentar-nos l’Ajuntament de Mataró el resum de l’estat de la ci... Més
Antoni Soy
Firmes
Treballant pel Mataró que volem
Volem una ciutat amb lideratge, equilibrada, culta, dialogant i amb qualitat de vida. Aquesta és la ... Més (2 comentaris)
Carles Salesa
Firmes
Estem preparats!
Al Maresme estem preparats. Aquest any entraran en funcionament les noves instal·lacions del Centre ... Més (1 comentari)
Esteve Martínez
Firmes
Vots per drets, no gràcies
Ho podran embolcallar com vulguin: podran dir que es tracta d’una mesura consensuada, o podran dir q... Més
Judith Vives
Una habitació amb vistes
Aparador de Broadway
Rob Marshall adapta a la gran pantalla el musical de Broadway Nine, en una operació similar a la que... Més
Carmen Ferrer Román
Cogito ergo sum
La vergonya
S’acostuma a creure que la vergonya té a veure amb situacions actuals i està relacionada amb el judi... Més
Maniobra difícil


Un usuari de l'aparcament de Can Maitanquis, a l'avinguda del Maresme, fa notar que recentment s'ha canviat el sentit de la circulació en aquest espai i això dificulta la maniobra d'aparcament, ja que s'ha de fer en sentit contrari.
Avis i néts, cara a cara
Àvies i nétes, cara a cara
Tarrés: 'si mantenim el bloc podem aspirar a guanyar algun títol'
'Som minoritaris però se'ns hauria de tenir més en compte'
 
Resposta a la carta 'Mort d’un indigent'
En resposta a la carta publicada a l’”Espai del lector” del diari digital “Capgròs” titulada “Mort d’un indigent” signada per Josep Yela i Soudry... Més
Que opines de la nova sèrie de TV3 La Riera, rodada al Maresme?
M'agrada, perquè dóna bona imatge de la comarca
No m'agrada, l'argument no té interès
No sap/No contesta
          
Quines mesures creus que cal adoptar per millorar la participació ciutadana?
Quina ha estat per tu la notícia de l'any 2009?
Quin creus que és l'equipament cultural que fa més falta a Mataró?
Concurs Foment
Guia Capgròs 09
Concurs Cinema

Qui som  |  © Capgros.com - 2010  |  (Avís legal) titulars RSS   titulars RSS
Portal creat per
http://www.capsulamedia.com