a Google  
a capgros.com  
| 31 de juliol de 2010|
Ciutat | Urbanisme
La CUP denuncia de nou al ple irregularitats en el procés de Can Fàbregas
Asseguren que l'Ajuntament va vendre el solar a Pumsa sense el vist-i-plau de la Generalitat i el govern defensa que l'informe no era vinculant
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 830 lectures Data 09|11|2009 17:01 Disminueix lletraAugmenta lletra
Safont-Tria durant la seva intervenció
per J. Vives
fotos R.Gallofré
Comparteix
Notícies relacionades
La CUP presenta dos recursos per ‘irregularitats’ en el cas Can Fàbregas
La CUP portarà als jutjats irregularitats en el procés de Can Fàbregas

La Candidatura d’Unitat Popular va tornar a denunciar en el ple municipal del mes de novembre les irregularitats que, al seu parer, envolten la venda del solar de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt. La formació independentista va demanar al ple l’anul·lació de l’acord per la venda d’aquest solar per part de l’Ajuntament a l’empresa municipal Pumsa, després de comprovar que el tràmit s’havia efectuat sense disposar del vist-i-plau de la Generalitat.

La CUP ja va portar, ara fa un any i mig, les irregularitats en la venta del solar de Can Fàbregas a la via contenciosa-administrativa. Entre les irregularitats que van denunciar en aquell moment s’hi incloïa el fet que el tràmit no s’hagués realitzat a través d’una subhasta pública així com la manca dels informes de la Generalitat en l’expedient. Segons va explicar el regidor de la CUP Xavier Safont-Tria, ara la formació ha comprovat que els dos informes emesos pel Departament de Governació i administracions públiques a través de la Direcció General de l’Administració Local (un al març del 2008 i l’atre al febrer del 2009) són negatius. El govern municipal argumenta que aquests informes "són preceptius i no vinculants” i que, tot i això, “no es va executar l’acord fins que no va arribar l’informe”, segons va explicar la regidora de Serveis Centrals Montse López. "Als expedients hi consta tot. Podem haver comès errors, però il·legalitats, cap”, va afegir l’alcalde, Joan Antoni Baron, durant el ple.

Les explicacions de l’alcalde ni de la regidora de Serveis Centrals Montse López, no obstant, van convèncer els grups de l’oposició: “No s’hi val a dir que l’informe no és vinculat, si hi havia un informe desfavorable, això hauria d’haver tornat al ple perquè era informació que podia fer canviar el sentit del vot”, va replicar Safont-Tria. “Només volem saber si la venda va ser legal o no, i això no els hauria de fer por”, va afegir el cap del grup municipal de CiU, Joan Mora, que va proposar al ple que es demanés un informe al govern per conèixer el procés seguit. Més contundent va ser el portaveu popular, Pau Mojedano, que va criticar el govern per haver “ocultat informació rellevant” sobre diferents aspectes al voltant del trasllat de Can Fàbregas i l’arribada del Corte Inglès. Per tot això, va dir, “han de pagar un preu polític, cal que la ciutadania els castigui”.
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 830 lectures Data 09|11|2009 17:01 Disminueix lletraAugmenta lletra
Afegeix la teva opinió sobre la notícia
www.Capgros.com no es fa responsable de les opinions entrades pels usuaris, i es reserva el dret a eliminar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la bona fè o l’ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. De la mateixa manera, www.Capgros.com no asumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, als que es pugui accedir a través del nostre portal. També s'informa que, tal i com obliga la llei, es recollirà la procedència (IP) de tots els comentaris entrats.

  Opinions dels lectors
  Ricard - 10/11/2009 15:40:51
Total, què? La nau ja és a peces i el Corte Inglés no anirà a cap altre lloc. Els fets ja són consumats. Si tant de bo es poguéssin demanar responsabilitats polítiques, i si és el cas penals... la propera legislatura, com a mínim, haurem de votar pel canvi! És el mínim que la ciutadania pot fer!

Ja pots llegir el Capgròs d'aquesta setmana
Edició digital
Hemeroteca
Serveis





Subscriu-te
gratuïtament als
butlletins de Capgros.com

Ja tenim més de 13.500 subscriptors!
Uneix-te al grup de Capgròs
Classificats
  Entra anuncis gratuïts
  Treball
  Compra-venda
  Amistat
  Classes
  Lloguer-traspàs
  Diversos
Necrològiques
Farmàcies de guàrdia
El temps
Jocs on-line
Horòscop
Horaris


Participació i opinió
Editorial
Balanç de Les Santes 2010
Les Santes 2010 deixen com a balanç un Sarau que no ha acabat de convèncer en la seva ... Més
Esteve Martínez
Firmes
Reforma laboral regressiva i socialment injusta
La protesta massiva contra la sentència del Tribunal Constitucional encara ressona entre els mitjans... Més
Pere Pascual
Ismes
Paisatges
Quan parlem de paisatges i ens referim al camp plàstic quasi immediatament ens ve a la ment una imat... Més
Jaume Roig
Treball
Finançament dels sindicats
Els atacs de bona part dels mitjans de comunicació conservadors al finançament dels sindicats és, en... Més (4 comentaris)
Jordi Merino i Noé
Darrera la façana
El primer impacte de la crisis a la cohesió social
Quin impacte ha tingut fins aleshores la crisi econòmica sobre la cohesió social i la pobresa a Espa... Més
Judith Vives
Una habitació amb vistes
Diferències i semblances
Què poden tenir en comú una dona cristiana que viu a les illes del Canal de la M&agrav... Més
Brutícia a Argentona


Una veïna del carrer Abat Escarré d'Argentona ha fet una fotografia del Torrent d'en Tossa, situat just davant de casa seva, per denunciar l'estat de deixadesa i la brutícia que s'acumula en aquest punt. Aquesta veïna ha denunciat en repetides ocasions la situació al consistori però, assegura, els responsables municipals no hi han posat solució.
Les Santes, una marca amb marxandatge propi
L’estiu es viu de nit i vora el mar
Novakosky: 'no tenim suport econòmic a l'alçada del nostre nivell esportiu'
'Estic acostumat a que em mirin pel carrer i se’n riguin'
 
La delegació d'Hisenda també celebra Les Santes
El dia 20 de juliol passat, una dotzena de persones ens van trobar que a les 13:45 h ens tancaven les portes de la Delegació d’Hisenda de Mataró a davant dels nostres nassos.
... Més
Què et sembla l'exposició de fotografies de Les Santes?
M'agrada
No m'agrada
No sap/No contesta
          
Quin llibre regalaràs per Sant Jordi? Fes la teva recomanació
Un empresari preveu obrir dos macroprostíbuls a Mataró. Que n'opines?
Quines mesures creus que cal adoptar per millorar la participació ciutadana?
Concurs Foment
Guia Capgròs 2010
Concurs Cinema

Notícies Mataró.

Guia de Mataró. Informació Maresme. Mataró pisos. Notícies futbol, cinema, esports, cultura, oci.
Tota la informació de Mataró i el Maresme.

Mataró Capgròs.



Qui som  |  © Capgros.com - 2010  |  (Avís legal) titulars RSS   titulars RSS
Portal creat per
http://www.capsulamedia.com