a Google  
a capgros.com  
| 2 de setembre de 2010|
Ciutat | Urbanisme
El primer ascensor instal·lat a la via pública entra en funcionament
L’Ajuntament executarà el seu compromís d’avançar la subvenció que ha d’arribar de la Generalitat en matèria de rehabilitació d’habitatges
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 1238 lectures Data 23|10|2009 13:13 Disminueix lletraAugmenta lletra
 
per Salva Fernàndez
fotos R.Gallofré
video Vídeo cedit per Televisió de Mataró
Comparteix
La Dada
85.000
Els euros que costa l'obra; el 80% està subvencionat

 Els veïns d’un bloc de pisos de la Plaça Canyamars, al barri de Cerdanyola, són els primers en disposar d’un ascensor instal•lat a la via pública gràcies al suport econòmic de l’administració local. L’entrada original de l’edifici, en la que només hi havia escales, feia inviable instal•lar un ascensor. La normativa vigent des de 2006, que permet ocupar la via pública per la rehabilitació d’habitatges on no es pot fer una obra interior, ha fet que aquesta comunitat de veïns tirés endavant una reforma que els suposa una millora en la qualitat de vida. “En quinze dies ho hem notat, no hem de pujar la compra fins el tercer per les escales i veïns que ja tenen una edat poden sortir més al carrer gràcies a les facilitats de l’ascensor”, ha explicat el representant del veïnat Alfons De Egea. L’obra té un cost d’uns 85.000 euros, dels quals els veïns només hauran d’assumir un 20% i la resta es finançarà a través de subvencions i ajudes.

L’Ajuntament de Mataró farà ús així del Fons Municipal de Foment a la Rehabilitació presentat el mes d’abril i que compta amb una partida d’1’2 milions d’euros. Francesc Teixidó, regidor d’habitatge, explica que per aquesta obra el govern “dóna uns 49.000 euros que nosaltres avançarem en les properes setmanes” per tal d’agilitzar el cobrament pels veïns, que són els que han posat de la seva butxaca, uns 18.000 euros cadascú, per fer front a l’obra.

A més, aquesta obra compta amb altres ajudes que sumades arriben als 65.000 euros del total. Es tracta d’un ascensor instal·lat al barri de Cerdanyola, beneficiat per la Llei de barris i, per tant, tal i com ha desgranat Teixidó, té una partida d’11.000 euros més. L’Ajuntament fa una ajuda d’uns 6.500 euros i suprimeix les tasques i impostos derivats de l’obra. El que sí han hagut de pagar els veïns és la taxa per ocupació de la via pública, que pujava entre 2.000 i 3.000 euros amb una concessió a 20 anys. Teixidó ha remarcat que aquest primer ascensor instal•lat a la vorera, n’hi ha quatre més en obres a la ronda Sant Oleguer, serveix d’exemple perquè la ciutat vegi que “és possible fer una obra de qualitat que soluciona problemes per persones grans i contribueix a la cohesió social”.

La construcció en sí ha suposat pels veïns tirar a terra algunes parets mestres per poder-hi fer una nova porta, i per tant una nova entrada, als habitatges. Alguns donen directament al menjador i d’altres tenen l’entrada directa a la terrassa que dóna a l’habitatge. Un dels veïns no va acceptar fer aquesta rehabilitació, pel que en el seu cas la paret no s’ha habilitat per tenir accés a l’ascensor. Si en un futur s’ho repensés, hauria de pagar el cost de l’obra per obrir la porta a la paret corresponent pagar i la part proporcional al que ha aportat cada veí.
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 1238 lectures Data 23|10|2009 13:13 Disminueix lletraAugmenta lletra
Ja pots llegir el Capgròs d'aquesta setmana
Edició digital
Hemeroteca
Serveis





Subscriu-te
gratuïtament als
butlletins de Capgros.com

Ja tenim més de 13.500 subscriptors!
Uneix-te al grup de Capgròs
Classificats
  Entra anuncis gratuïts
  Treball
  Compra-venda
  Amistat
  Classes
  Lloguer-traspàs
  Diversos
Necrològiques
Farmàcies de guàrdia
El temps
Jocs on-line
Horòscop
Horaris


Participació i opinió
Editorial
El centre de menors
En plena ressaca de Santes, es va desfermar la polèmica al Pla d’en Boet. Un grup de ve... Més
Hicham Bouricha
Firmes
L'immigrant: culpable o víctima de la crisi?
El fenomen de la xenofòbia o l'odi i hostilitat envers els estrangers està intrí... Més
Marcos Fáundez
Firmes
La tecnologia més avançada del món
Durant aquestes passades vacances d’estiu vaig tenir la oportunitat de visitar un celler del S... Més
Joaquim Arenas
Qüestió de lletres
El nou curs, el nou calendari i l’aplicació de la LEC
És un dels fets, que es repeteix any rere any i que difícilment esdevé rutina... Més
Judith Vives
Una habitació amb vistes
Kung-fu familiar
Als anys vuitanta, les arts marcials van viure un boom que va fer proliferar les escoles de karate i... Més
Manuel Cusachs
Mataró, fa cent anys
Setembre de 1910
L’horari de l’Euterpe
Els teatres i cinemes a vegades acabaven m... Més
Brutícia a Argentona


Una veïna del carrer Abat Escarré d'Argentona ha fet una fotografia del Torrent d'en Tossa, situat just davant de casa seva, per denunciar l'estat de deixadesa i la brutícia que s'acumula en aquest punt. Aquesta veïna ha denunciat en repetides ocasions la situació al consistori però, assegura, els responsables municipals no hi han posat solució.
Sortim al pati
Fer l’agost al Maresme (i II)
Pep Barbany: 'treballem perquè la llosa del deute no afecti al dia a dia'
Novakosky: 'no tenim suport econòmic a l'alçada del nostre nivell esportiu'
 
La Missa de les Santes
Cada any la Missa de Les Santes surt bé. Sempre segons el gust de cada assistent, en menor o major grau, però sempre sempre bé, com enguany. Però hem de dir que les darrere... Més
T'interessa l'oferta de les Tres Roques
Sí, és completa i variada
No, és una oferta de poc pes acadèmic
No conec el centre
No sap/no contesta
          
Quin llibre regalaràs per Sant Jordi? Fes la teva recomanació
Un empresari preveu obrir dos macroprostíbuls a Mataró. Que n'opines?
Quines mesures creus que cal adoptar per millorar la participació ciutadana?
Concurs Foment
Guia Capgròs 2010
Concurs Cinema

Notícies Mataró.

Guia de Mataró. Informació Maresme. Mataró pisos. Notícies futbol, cinema, esports, cultura, oci.
Tota la informació de Mataró i el Maresme.

Mataró Capgròs.



Qui som  |  © Capgros.com - 2010  |  (Avís legal) titulars RSS   titulars RSS
Portal creat per
http://www.capsulamedia.com