a Google  
a capgros.com  
| 31 de juliol de 2010|
Ciutat | Personatges
Mor Paquita Pla, símbol de les víctimes de la guerra civil a Mataró
La mataronina, de 90 anys, havia perdut una cama en els bombardejos del 38 però no va ser mai reconeguda oficialment com a víctima
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 1238 lectures Data 08|10|2009 13:26 Disminueix lletraAugmenta lletra
 
per capgros.com
fotos ACN
video Vídeo cedit per Televisió de Mataró
Comparteix
La mataronina Paquita Pla
Notícies relacionades
Paquita Pla, en l’homenatge a les víctimes dels bombardejos del 1938
Mataró recorda la seva història per no repetir casos com el de Paquita Pla

La mataronina Paquita Pla, que va ser una de les víctimes supervivents del bombardeig de l’any 38 a Mataró, va morir dimecres, dia 7, a l’edat de 90 anys. Paquita Pla Bosch va ser una de els vuit persones ferides en el bombardeig que va tenir lloc el 3 de desembre del 38, en plena Guerra Civil. Pla, que llavors tenia 19 anys, va perdre una cama en aquest bombardeig, però mai va poder ser considerada víctima de guerra. L’any 2007, Paquita Pla va ser objecte d’un homenatge de la ciutat en un acte amb el qual també es va voler recordar totes les víctimes dels bombardejos que van tenir lloc a Mataró durant la Guerra Civil.

Llibre de condol (3 condols) | Dona el teu condol Afegir condol
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 1238 lectures Data 08|10|2009 13:26 Disminueix lletraAugmenta lletra
Ja pots llegir el Capgròs d'aquesta setmana
Edició digital
Hemeroteca
Serveis





Subscriu-te
gratuïtament als
butlletins de Capgros.com

Ja tenim més de 13.500 subscriptors!
Uneix-te al grup de Capgròs
Classificats
  Entra anuncis gratuïts
  Treball
  Compra-venda
  Amistat
  Classes
  Lloguer-traspàs
  Diversos
Necrològiques
Farmàcies de guàrdia
El temps
Jocs on-line
Horòscop
Horaris


Participació i opinió
Editorial
Balanç de Les Santes 2010
Les Santes 2010 deixen com a balanç un Sarau que no ha acabat de convèncer en la seva ... Més
Esteve Martínez
Firmes
Reforma laboral regressiva i socialment injusta
La protesta massiva contra la sentència del Tribunal Constitucional encara ressona entre els mitjans... Més
Pere Pascual
Ismes
Paisatges
Quan parlem de paisatges i ens referim al camp plàstic quasi immediatament ens ve a la ment una imat... Més
Jaume Roig
Treball
Finançament dels sindicats
Els atacs de bona part dels mitjans de comunicació conservadors al finançament dels sindicats és, en... Més (4 comentaris)
Jordi Merino i Noé
Darrera la façana
El primer impacte de la crisis a la cohesió social
Quin impacte ha tingut fins aleshores la crisi econòmica sobre la cohesió social i la pobresa a Espa... Més
Judith Vives
Una habitació amb vistes
Diferències i semblances
Què poden tenir en comú una dona cristiana que viu a les illes del Canal de la M&agrav... Més
Brutícia a Argentona


Una veïna del carrer Abat Escarré d'Argentona ha fet una fotografia del Torrent d'en Tossa, situat just davant de casa seva, per denunciar l'estat de deixadesa i la brutícia que s'acumula en aquest punt. Aquesta veïna ha denunciat en repetides ocasions la situació al consistori però, assegura, els responsables municipals no hi han posat solució.
Les Santes, una marca amb marxandatge propi
L’estiu es viu de nit i vora el mar
Novakosky: 'no tenim suport econòmic a l'alçada del nostre nivell esportiu'
'Estic acostumat a que em mirin pel carrer i se’n riguin'
 
La delegació d'Hisenda també celebra Les Santes
El dia 20 de juliol passat, una dotzena de persones ens van trobar que a les 13:45 h ens tancaven les portes de la Delegació d’Hisenda de Mataró a davant dels nostres nassos.
... Més
Què et sembla l'exposició de fotografies de Les Santes?
M'agrada
No m'agrada
No sap/No contesta
          
Quin llibre regalaràs per Sant Jordi? Fes la teva recomanació
Un empresari preveu obrir dos macroprostíbuls a Mataró. Que n'opines?
Quines mesures creus que cal adoptar per millorar la participació ciutadana?
Concurs Foment
Guia Capgròs 2010
Concurs Cinema

Notícies Mataró.

Guia de Mataró. Informació Maresme. Mataró pisos. Notícies futbol, cinema, esports, cultura, oci.
Tota la informació de Mataró i el Maresme.

Mataró Capgròs.



Qui som  |  © Capgros.com - 2010  |  (Avís legal) titulars RSS   titulars RSS
Portal creat per
http://www.capsulamedia.com