a Google  
a capgros.com  
| 9 de febrer de 2010|
Ciutat |
CiU s’absté en la proposta de la CUP de retirar la bandera espanyola
Només ERC dóna suport a la moció dels independentistes
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 97 lectures Data 06|07|2009 13:30 Disminueix lletraAugmenta lletra
per J. V.
La CUP només va trobar el suport dels dos regidors d’ERC en la proposta que va presentar al ple del dia 2 de juliol demanant que per Santes es retiri la bandera espanyola que oneja a l’Ajuntament. CIU, que havia defensat aquesta mesura en ocasions anteriors, va optar aquest cop per l’abstenció. El portaveu Joaquim Fernàndez va explicar que CiU havia renunciat a presentar aquesta proposta “cansats de topar sempre contra un mur”, i va recordar que, a diferència de la proposta de la CUP, les de la formació nacionalista “no anaven en contra de ningú”. Fernàndez es referia al to de la moció defensada per Xavier Safont-Tria, que va assegurar que la bandera espanyola “és un símbol imposat pels Borbons, qüestionat durant els dos períodes republicans i que continua essent un símbol que genera malestar i crispació social”. El portaveu del PPC, Pau Mojedano, li va tirar en cara al regidor de la CUP que no lluités “per objectius més ambiciosos per Catalunya”. “Hauria de fer coses perquè Catalunya sigui més gran o no més petita, sectària i empobridora”, va dir Mojedano, que també va acusar Safont-Tria de “desconeixement de la Catalunya real”. El portaveu socialista, Ramon Bassas, va advertir que retirant la bandera “es podria caure en la il·legalitat”. El grup d’ICV-EuiA es va abstenir.
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 97 lectures Data 06|07|2009 13:30 Disminueix lletraAugmenta lletra
Afegeix la teva opinió sobre la notícia
www.Capgros.com no es fa responsable de les opinions entrades pels usuaris, i es reserva el dret a eliminar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la bona fè o l’ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. De la mateixa manera, www.Capgros.com no asumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, als que es pugui accedir a través del nostre portal. També s'informa que, tal i com obliga la llei, es recollirà la procedència (IP) de tots els comentaris entrats.

  Opinions dels lectors
  Anònim - 06/07/2009 15:57:01
Dos franjas horizontales roja y en medio una franja doble amarilla. Esa es la bandera de todos y la del Safont tambien. Si no la quiere que no se la ponga en su casa pero en el ayuntamiento la deja puestecita que estan preciosas las banderas de Mataro,la catalana y la española. Y juntas siempre juntas!

  Rodalies - 06/07/2009 21:54:31
¿Bandera de todos? Carai amb aquest anònim, doncs a mi que no m'inclogui. Jo em represento a mi mateix, gràcies, i si alguna bandera penjaria seria la pirata que seria més divertit que l'espanyola. Entenc que hi ha gent com anònim que són espanyols i ja que a Mataró hi ha una colònia tan gran d'espanyols doncs nosaltres en agraïment pengem la seva bandera a l'Ajuntafems. Però penso que de la mateixa manera, si es deixa l'espanyola, també pengem la bandera marroquí, la xinesa o l'argelina, ja que hi ha gent d'aquests països que també es trobarien més còmodes, com l'anònim anterior. A més, aquests segur que no anirien dient que la seva bandera és la de "todos". Realment, amb gent com aquesta s'entén allò que deia aquell dictador espanyol que ho tenia "todo, atado y bien atado". 40 anys de dictadura encara fan mal, i ho veus en l'educació de molts espanyols (i catalans) que se'ls nota quin tipus d'educació van rebre (no democràtica). Apa, salut i si hi ha la bandera espanyola a l'Ajuntament perquè la colònia espanyola no se senti desplaçada, perfecte, però que no vinguin en plan perdonavides dient que representa a todos. A l'Ajuntafems penja la bandera espanyola pels espanyols i fills d'espanyols que se sentin identificats, i la catalana, pels que som d'aquí i no ens sentim representats per l'espanyola. També hi haurà gent que no se sent representat per cap d'elles. El Consistori podria fer una consulta popular: Quina bandera preferiu, la del Barça o la d'Espanya?

  Rodalies - 06/07/2009 21:58:41
(2) i que pengin la que guanyi. Algú dubta que seria la del Barça? Vinga, que algú de l'ajuntament faci la proposta. Quan dic la del Barça, també podria ser la pirata encara que aquesta molta gent no se sentiria identificat, però entre l'espanyola i la del Barça, tinc molt clar què votarien els mataronins (incloent els colons que tenim pul·lulant per aquí, que viuen i respiren el nostre aire però estan cultural i políticament encara en el seu poble).

  Anònim - 06/07/2009 23:39:47
Para vuestra informacion soy del Barça,me siento catalan y español y es una cosa compatible. a ti no te puede representar la bandera española pero hay mucha que se siente español y por supuesto que somos anti-franquistas,vamos ni por asomo lo quiero para nosotros. Vamos que no has acertado ningua sr.Rodalies! Y dado que haces la "encuesta" pondria las tres, la del Barça,la de Cataluña y la España.Y por cierto que tengo 28 años,otra q no has acertado! Y dado que entiendes que hay mucha gente que se siente española aqui nadie nos sentimos desplazados,al fin y al cabo estamos es nuestro pais,España.

Viva Cataluña y viva España

Fes clic aquí per accedir a la web d'Otazen
Ja pots llegir el Capgròs d'aquesta setmana
Edició digital
Hemeroteca
Serveis






Subscriu-te
gratuïtament als
butlletins de Capgros.com

Ja tenim més de 13.500 subscriptors!
Uneix-te al grup de Capgròs
Classificats
  Entra anuncis gratuïts
  Treball
  Compra-venda
  Amistat
  Classes
  Lloguer-traspàs
  Diversos
Necrològiques
Farmàcies de guàrdia
El temps
Jocs on-line
Horòscop
Horaris
Participació i opinió
Jaume Roig
Treball
És just i necessari: defensem les nostres pensions
Més d’una vegada he manifestat, en presentar-nos l’Ajuntament de Mataró el resum de l’estat de la ci... Més
Antoni Soy
Firmes
Treballant pel Mataró que volem
Volem una ciutat amb lideratge, equilibrada, culta, dialogant i amb qualitat de vida. Aquesta és la ... Més (2 comentaris)
Carles Salesa
Firmes
Estem preparats!
Al Maresme estem preparats. Aquest any entraran en funcionament les noves instal·lacions del Centre ... Més (1 comentari)
Esteve Martínez
Firmes
Vots per drets, no gràcies
Ho podran embolcallar com vulguin: podran dir que es tracta d’una mesura consensuada, o podran dir q... Més
Judith Vives
Una habitació amb vistes
Aparador de Broadway
Rob Marshall adapta a la gran pantalla el musical de Broadway Nine, en una operació similar a la que... Més
Carmen Ferrer Román
Cogito ergo sum
La vergonya
S’acostuma a creure que la vergonya té a veure amb situacions actuals i està relacionada amb el judi... Més
Maniobra difícil


Un usuari de l'aparcament de Can Maitanquis, a l'avinguda del Maresme, fa notar que recentment s'ha canviat el sentit de la circulació en aquest espai i això dificulta la maniobra d'aparcament, ja que s'ha de fer en sentit contrari.
Avis i néts, cara a cara
Àvies i nétes, cara a cara
Tarrés: 'si mantenim el bloc podem aspirar a guanyar algun títol'
'Som minoritaris però se'ns hauria de tenir més en compte'
 
Resposta a la carta 'Mort d’un indigent'
En resposta a la carta publicada a l’”Espai del lector” del diari digital “Capgròs” titulada “Mort d’un indigent” signada per Josep Yela i Soudry... Més
Que opines de la nova sèrie de TV3 La Riera, rodada al Maresme?
M'agrada, perquè dóna bona imatge de la comarca
No m'agrada, l'argument no té interès
No sap/No contesta
          
Quines mesures creus que cal adoptar per millorar la participació ciutadana?
Quina ha estat per tu la notícia de l'any 2009?
Quin creus que és l'equipament cultural que fa més falta a Mataró?
Concurs Foment
Guia Capgròs 09
Concurs Cinema

Qui som  |  © Capgros.com - 2010  |  (Avís legal) titulars RSS   titulars RSS
Portal creat per
http://www.capsulamedia.com