a Google  
a capgros.com  
| 31 de juliol de 2010|
Cultura | Equipaments
Bassat confia que el Museu es farà a Mataró però reitera que té més ofertes
El publicista està a l’espera de l’oferta formal de l’Ajuntament, encara que es mostra molt optimista sobre el futur del projecte
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 163 lectures Data 28|03|2008 12:13 Disminueix lletraAugmenta lletra
Bassat (dreta), amb Pere Pascual, durant la vetllada artística a l'Ateneu
per V. B.
Comparteix
Notícies relacionades
Bassas dóna per vàlid el termini de 2010 pel Museu Bassat
Baron: 'El museu Bassat és una oportunitat que no volem perdre'
La col·lecció de Lluís Bassat, avalada pels grans crítics d’art catalans
El Projecte Bassat, en detall
Sergi Penedès troba 'interessant' el projecte del Museu d'Art de Bassat
Reaccions al Museu Bassat
Representants del món artístic i social opinen sobre el Museu Bassat
CiU s’ofereix a reclutar suports ‘a nivells superiors’ pel Museu Bassat
El PP encoratja l’alcalde a lluitar pel Museu Bassat
Lluís Bassat es reunirà amb Baron per estudiar fer el Museu d’Art a Mataró
L'oposició de Llavaneres posa condicions al projecte de museu de Bassat
El PP diu que el Museu Bassat és una altra oportunitat perduda per Mataró
Lluís Bassat projecta un gran museu d’art contemporani a Llavaneres

El publicista i col·leccionista d’art Lluís Bassat va posar una mica més de pressió a l’Ajuntament ahir dijous, dia 27, perquè es comprometi a tirar endavant el Museu d’art que té projectat per a la ciutat. Bassat va prendre el micròfon al final de la vetllada artística al voltant de l’obra de Josep Maria Codina, organitzada per Capgròs a l’Ateneu, i va afirmar que està a l’espera de rebre una “proposta completa” per part del consistori. A més, va apuntar que té dues altres propostes, una d’elles de Barcelona, per fer l’equipament cultural, però que de moment no pensa estudiar perquè té el “compromís” amb Mataró. En declaracions posteriors a la premsa, tanmateix, va assegurar que les negociacions amb l’Ajuntament estan “molt avançades” i que no pot “ser més que optimista” respecte al futur del projecte museístic a la ciutat. “Les altres ofertes no les contemplo. Si finalment Mataró ens diu que sí i amb condicions raonables, que creiem que així serà, farem el Museu”, va constatar.

Bassat va exemplificar la confiança que té en el projecte assegurant que en els darrers mesos ha comprat una vuitantena de quadres pensats exclusivament en el Museu. “Si no cregués en ell, no els hauria adquirit”, va constatar. Segons va explicar, l’Ajuntament li ha ofert “tres o quatre emplaçaments” en edificis ja existents, sense concretar quins, que haurien de ser remodelats. El projecte inicial de Museu, que s’havia de fer a Llavaneres, contemplava un edifici de nova planta, però Bassat es va mostrar conforme amb les propostes municipals. El publicista va dir que l’arquitecte del projecte, Fermín Vázquez, ha visitat els diferents emplaçaments proposats i li ha assegurat que “pràcticament tots tenen possibilitats boníssimes i es veu en cor de fer un edifici de molt interès arquitectònic”. “Encara que fos remodelant una antiga fàbrica”, va afegir, deixant anar pistes sobre el futur emplaçament.

El Museu de Llavaneres també contemplava una seu de 9.000 m2, però Bassat va afirmar que el més probable és que a Mataró, si el projecte fructifica, es comenci amb un edifici de 3.000 m2. “Amb aquesta superfície estic convençut que podem fer un museu del nivell que necessita el Maresme i Catalunya. Si en el futur el Museu té èxit i necessitem més m2, ja els buscarem”, va assegurar el col·leccionista d’art. Respecte a la seva data d’obertura, Bassat va dir que li “encantaria” que fos l’any 2009, però “sent realistes” aposta pel 2010. Sobre el finançament de l’equipament, va apuntar que ell s’encarrega “de la part més cara”, que és omplir-lo de contingut. “De la construcció, el finançament i les despeses futures del museu no en parlem, perquè nosaltres no en som responsables”, va afegir.

Un centre de referència
Davant del públic que omplia l’Ateneu de Caixa Laietana, Bassat va reincidir en les línies mestres del seu projecte museístic, que vol ser un centre artístic de referència en l’àmbit estatal i europeu. Si tira endavant, s’exposaria a Mataró gran part de la col·lecció privada del publicista, formada per 1.500 obres principalment d’artistes catalans de la segona meitat del segle XX, com ara Miró, Tàpies, Guinovart, Ràfols Casamada, Subirachs o Marcel Martí, a més de Picasso, Magritte o Chagall, entre molts altres. El Museu actuarà de pont entre el MNAC i el MACBA, ja que en aquest últim “sembla que no hi ha lloc per l’art català contemporani”, va dir Bassat.

Com a publicista, va assegurar que l’art contemporani català i espanyol “està al nivell del millor del món, però els manca promoció”. En aquest sentit, el projecte ha de servir perquè aquest art “es conegui a fora”, a través d’un programa d’exposicions de la seva col·lecció a Espanya i l’estranger. També hi haurà mostres temporals en el Museu, que s’iniciaran amb una retrospectiva del recentment desaparegut Josep Guinovart. A més, va assegurar que al centre s’hi exposarà “amb tota seguretat” obra d’artistes locals i del Maresme, i també es va mostrar disposat a col·laborar amb altres equipaments museístics de la comarca.
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 163 lectures Data 28|03|2008 12:13 Disminueix lletraAugmenta lletra
Afegeix la teva opinió sobre la notícia
www.Capgros.com no es fa responsable de les opinions entrades pels usuaris, i es reserva el dret a eliminar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la bona fè o l’ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. De la mateixa manera, www.Capgros.com no asumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, als que es pugui accedir a través del nostre portal. També s'informa que, tal i com obliga la llei, es recollirà la procedència (IP) de tots els comentaris entrats.

  Opinions dels lectors
  raül - 29/03/2008 16:41:45
Picasso, miró, tapies, magritte... museu bassat ja a mataró... un luxe (espero que le posin al triangle dels molins al costat de casa.. hem poso a plorar si ho fan!!)

  Robert - 30/03/2008 8:20:45
Que n'és de llest aquest en Bassat.

  Endevant - 30/03/2008 11:01:06
Que vingui, però no al triangle, el triange és una necessitat veïnal.

  Anònim - 30/03/2008 13:21:38
Bassat vés amb compte perquè et robaran fins a les celles. El més perillós de tots és l'Alcalde. D'aquesta ciutat no surt ningú viu.

  Anònim - 30/03/2008 16:31:51
No cal que ningú es preocupi, al Sr. Bassat l'hi
creixerá mes la barba esperant le contesta de l'Ajuntament de Mataró.

  xesca - 02/04/2008 2:01:14
Bé, per a una ciutat que no te ni una trista escola municipal de belles arts, no hauria de semblar estrany que certes decisions costin de prendre.
Penso que no estaria malament que el museu fos una mena de "primera pedra" per a que l'ajuntament i les institucions fessin alguna cosa al respecte.

  FUTUR ES JA AVUI - 03/04/2008 16:37:28
Bassas, Bassat, Bassas, Bassat, No sé, tot això em sona. Espero que el Sr. Bassat l'encerti més. L'idea no em desagrada gèns. A voltes soc mal-pensat, es allò de " Malaltía llarga parenta de la mort ". Tant-de-bó No sigui aixís. Ara bé, al "Trianble" No. Allà hi tenim de veure un día el futur "TEATRE MUNICIPAL" de Mataró, amb Bons Aparcaments.

Ja pots llegir el Capgròs d'aquesta setmana
Edició digital
Hemeroteca
Serveis





Subscriu-te
gratuïtament als
butlletins de Capgros.com

Ja tenim més de 13.500 subscriptors!
Uneix-te al grup de Capgròs
Classificats
  Entra anuncis gratuïts
  Treball
  Compra-venda
  Amistat
  Classes
  Lloguer-traspàs
  Diversos
Necrològiques
Farmàcies de guàrdia
El temps
Jocs on-line
Horòscop
Horaris


Participació i opinió
Editorial
Balanç de Les Santes 2010
Les Santes 2010 deixen com a balanç un Sarau que no ha acabat de convèncer en la seva ... Més
Esteve Martínez
Firmes
Reforma laboral regressiva i socialment injusta
La protesta massiva contra la sentència del Tribunal Constitucional encara ressona entre els mitjans... Més
Pere Pascual
Ismes
Paisatges
Quan parlem de paisatges i ens referim al camp plàstic quasi immediatament ens ve a la ment una imat... Més
Jaume Roig
Treball
Finançament dels sindicats
Els atacs de bona part dels mitjans de comunicació conservadors al finançament dels sindicats és, en... Més (4 comentaris)
Jordi Merino i Noé
Darrera la façana
El primer impacte de la crisis a la cohesió social
Quin impacte ha tingut fins aleshores la crisi econòmica sobre la cohesió social i la pobresa a Espa... Més
Judith Vives
Una habitació amb vistes
Diferències i semblances
Què poden tenir en comú una dona cristiana que viu a les illes del Canal de la M&agrav... Més
Brutícia a Argentona


Una veïna del carrer Abat Escarré d'Argentona ha fet una fotografia del Torrent d'en Tossa, situat just davant de casa seva, per denunciar l'estat de deixadesa i la brutícia que s'acumula en aquest punt. Aquesta veïna ha denunciat en repetides ocasions la situació al consistori però, assegura, els responsables municipals no hi han posat solució.
Les Santes, una marca amb marxandatge propi
L’estiu es viu de nit i vora el mar
Novakosky: 'no tenim suport econòmic a l'alçada del nostre nivell esportiu'
'Estic acostumat a que em mirin pel carrer i se’n riguin'
 
La delegació d'Hisenda també celebra Les Santes
El dia 20 de juliol passat, una dotzena de persones ens van trobar que a les 13:45 h ens tancaven les portes de la Delegació d’Hisenda de Mataró a davant dels nostres nassos.
... Més
Què et sembla l'exposició de fotografies de Les Santes?
M'agrada
No m'agrada
No sap/No contesta
          
Quin llibre regalaràs per Sant Jordi? Fes la teva recomanació
Un empresari preveu obrir dos macroprostíbuls a Mataró. Que n'opines?
Quines mesures creus que cal adoptar per millorar la participació ciutadana?
Concurs Foment
Guia Capgròs 2010
Concurs Cinema

Notícies Mataró.

Guia de Mataró. Informació Maresme. Mataró pisos. Notícies futbol, cinema, esports, cultura, oci.
Tota la informació de Mataró i el Maresme.

Mataró Capgròs.



Qui som  |  © Capgros.com - 2010  |  (Avís legal) titulars RSS   titulars RSS
Portal creat per
http://www.capsulamedia.com