a Google  
a capgros.com  
| 31 de juliol de 2010|
Ciutat |
L'Ajuntament arriba a un acord amb Can Gassol per donar sortida al litigi
L'empresa cedirà la nau de la fábrica i l'ajuntament requalificarà el sector per fer-hi habitatge protegit i un nou equipament.
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 197 lectures Data 14|05|2004 13:02 Disminueix lletraAugmenta lletra
per Judith Vives
Comparteix
L’Ajuntament de Mataró ha arribat a un acord amb el propietari l’empresa Manofacturas Antonio Gassol S.A., que posa fi al litigi que enfronta les dues parts des de l’any 97. Ajuntament i empresari es comprometen a aixecar els contenciosos oberts, com a pas previ a la requalificació d’aquest indret per a la seva futura reurbanitació. L’empresa, per la seva banda, es compromet a cedir la nau industrial existent a l’Ajuntament, que la reconvertirà en un nou equipament encara per concretar.

El regidor d’Urbanisme, Arcadi Vilert, assegura que aquest nou acord “dóna una sortida ràpida i pragmàtica al tema de Can Gassol”. L’acord va ser aprovat ahir al ple amb el vot favorable de tots els grups municipals. Els partits de l’oposició van reconèixer que aquesta transacció és positiva per a la ciutat perquè afavorirà la construcció d’habitatges de protecció oficial i un nou equipament per a la ciutat, però van lamentar que el cost de l’imcompliment del pacte signat l’any 97 hagués costat la pèrdua d’activitat econòmica i llocs de treball. “Hi ha una il·legitimitat que no ens agrada”, va dir el regidor de CiU, Antoni Valls. “El pacte que havia d’afavorir l’activitat econòmica va fracassar i en canvi es va potenciar l’especulació immobiliària”, va afegir.

El PP va coincidir en aquesta crítica i va retreure al govern municipal que no hagués previst els riscos del pacte signat al 97. “L’actual conveni té coses bones per la ciutat, com l’habitatge públic i un equipament, però la ciutat també hi surt perdent perquè no s’han complert els objectius. L’empresa ens ha passat la ma per la cara”, va dir el regidor David Rovira, segons el qual “ara estem intentant solventar allò que vostès han fet molt malament”.

El conflicte entre l’Ajuntament i Can Gassol es remunta al 1997. Davant l’imminent tancament de l’empresa, afectada per la forta crisi econòmica del sector tèxtil, el mes de gener es signa un acord pel qual s’impulsava un pla de viabilitat que pretenia evitar el tancament de l‘empresa centenària i salvar així els llocs de treball. Per això, l’Ajuntament va requalificar en sòl residencial una part del terreny que ocupava Can Gassol. La plusvàlua obtinguda es va invertir en el pla de viabilitat, que comprometia al responsable de l’empresa a mantenir un centre d’activitat. Però l’empresari no va complir el pacte i va cessar l’activitat amb la intenció de vendre la finca. L’Ajuntament va reclamar en concepte de perjudicis una indemització de prop de 2 milions i mig d’euros, decisió que el propietari de Can Gassol va recorrer a través d’un contenciós administratiu, que finalment ara es tancarà amb el nou acord aprovat ahir.

EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 197 lectures Data 14|05|2004 13:02 Disminueix lletraAugmenta lletra
Afegeix la teva opinió sobre la notícia
www.Capgros.com no es fa responsable de les opinions entrades pels usuaris, i es reserva el dret a eliminar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la bona fè o l’ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. De la mateixa manera, www.Capgros.com no asumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, als que es pugui accedir a través del nostre portal. També s'informa que, tal i com obliga la llei, es recollirà la procedència (IP) de tots els comentaris entrats.

  Opinions dels lectors
  Javier Sánchez - 15/05/2004 21:35:56
Como en el título de la famosa película de Woody Allen “Toma el dinero y corre” así hizo el Sr. Sanfelíu con el pelotazo que protagonizó con los terrenos de su fábrica de Can Gassol. Se llevó 400 milllones de las antiguas pesetas y dejó a los trabajadores en la estacada y a la ciudad con mas densidad de edificación. Ahora se pacta de nuevo debido al miedo a perder el contencioso. Es el mal menor. Yo hubiera apostado por otra solución. Dejar esos terrenos calificados como están ahora de industriales y fastidiarle para que no especule más. Al menos en esta ciudad.

Ja pots llegir el Capgròs d'aquesta setmana
Edició digital
Hemeroteca
Serveis





Subscriu-te
gratuïtament als
butlletins de Capgros.com

Ja tenim més de 13.500 subscriptors!
Uneix-te al grup de Capgròs
Classificats
  Entra anuncis gratuïts
  Treball
  Compra-venda
  Amistat
  Classes
  Lloguer-traspàs
  Diversos
Necrològiques
Farmàcies de guàrdia
El temps
Jocs on-line
Horòscop
Horaris


Participació i opinió
Editorial
Balanç de Les Santes 2010
Les Santes 2010 deixen com a balanç un Sarau que no ha acabat de convèncer en la seva ... Més
Esteve Martínez
Firmes
Reforma laboral regressiva i socialment injusta
La protesta massiva contra la sentència del Tribunal Constitucional encara ressona entre els mitjans... Més
Pere Pascual
Ismes
Paisatges
Quan parlem de paisatges i ens referim al camp plàstic quasi immediatament ens ve a la ment una imat... Més
Jaume Roig
Treball
Finançament dels sindicats
Els atacs de bona part dels mitjans de comunicació conservadors al finançament dels sindicats és, en... Més (4 comentaris)
Jordi Merino i Noé
Darrera la façana
El primer impacte de la crisis a la cohesió social
Quin impacte ha tingut fins aleshores la crisi econòmica sobre la cohesió social i la pobresa a Espa... Més
Judith Vives
Una habitació amb vistes
Diferències i semblances
Què poden tenir en comú una dona cristiana que viu a les illes del Canal de la M&agrav... Més
Brutícia a Argentona


Una veïna del carrer Abat Escarré d'Argentona ha fet una fotografia del Torrent d'en Tossa, situat just davant de casa seva, per denunciar l'estat de deixadesa i la brutícia que s'acumula en aquest punt. Aquesta veïna ha denunciat en repetides ocasions la situació al consistori però, assegura, els responsables municipals no hi han posat solució.
Les Santes, una marca amb marxandatge propi
L’estiu es viu de nit i vora el mar
Novakosky: 'no tenim suport econòmic a l'alçada del nostre nivell esportiu'
'Estic acostumat a que em mirin pel carrer i se’n riguin'
 
La delegació d'Hisenda també celebra Les Santes
El dia 20 de juliol passat, una dotzena de persones ens van trobar que a les 13:45 h ens tancaven les portes de la Delegació d’Hisenda de Mataró a davant dels nostres nassos.
... Més
Què et sembla l'exposició de fotografies de Les Santes?
M'agrada
No m'agrada
No sap/No contesta
          
Quin llibre regalaràs per Sant Jordi? Fes la teva recomanació
Un empresari preveu obrir dos macroprostíbuls a Mataró. Que n'opines?
Quines mesures creus que cal adoptar per millorar la participació ciutadana?
Concurs Foment
Guia Capgròs 2010
Concurs Cinema

Notícies Mataró.

Guia de Mataró. Informació Maresme. Mataró pisos. Notícies futbol, cinema, esports, cultura, oci.
Tota la informació de Mataró i el Maresme.

Mataró Capgròs.



Qui som  |  © Capgros.com - 2010  |  (Avís legal) titulars RSS   titulars RSS
Portal creat per
http://www.capsulamedia.com