|
Cultura |
Patrimoni
|
| La Generalitat demanarà arguments per a la descatalogació de Can Fàbregas
|
|
|
| La plataforma es reuneix amb els serveis territorials de Barcelona del Departament de Cultura per evitar l’enderrocament del conjunt industrial. |
|
 |
|
per V.B. / R.R.
fotos Romuald Gallofré
|
|
|
|
|
La Generalitat demanarà a l’Ajuntament quins arguments esgrimeix per al canvi de catalogació i enderrocament del conjunt industrial de Can Fàbregas i Caralt. L’expedient que el consistori ha enviat al departament de Serveis Territorials no justifica la pèrdua dels valors que en el seu dia van fer mereixedor a l’edifici d’entrar al catàleg de patrimoni arquitectònic, un element indispensable perquè la Generalitat autoritzi el seu canvi de nivell de protecció.
Així ho van transmetre el vicepresident del Consell del Patrimoni Cultural de la Generalitat, Jordi Roca, i l’arquitecte territorial de Barcelona, Mercè Costa, a Tere Almar, Agàpit Borràs, Joan Giménez i Nuria Manté, membres de la plataforma ciutadana Salvem Can Fàbregas, en una reunió celebrada el passat dimarts dia 6.
És per aquest motiu que Núria Manté reconeix que són “més optimistes” que no pas unes setmanes enrere. “Els elements que van servir per catalogar l’edifici no s’han perdut i quan la Mercè Costa va venir a mirar la fàbrica ja va veure que no s’havia perdut res”, explica Manté, que reconeix que els membres de Salvem Can Fàbregas van “tornar de Barcelona pensant que no està tot perdut”.
Els Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat van rebre les 3.000 al·legacions en contra de l’enderrocament recollides per la plataforma, fet que va portar a Roca i Costa a convocar la reunió amb el col·lectiu. Els representants de Salvem Can Fàbregas van exposar les característiques arquitectòniques singulars de la fàbrica, la seva història, les dificultats urbanístiques i de mobilitat que comportaria la instal·lació de la locomotora comercial als seus terrenys. A més, van detallar les activitats dutes a terme per la plataforma i les agressions que, al seu parer, ha sofert en els darrers anys el patrimoni arquitectònic mataroní.
Els representants de la Generalitat, per la seva part, van explicar que el departament de Cultura encara no ha pres posició sobre la demanda de descatalogació i que, per aquest motiu, van demanar que els facilitessin tota la informació possible sobre les característiques del conjunt industrial de Can Fàbregas i Caralt.
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Afegeix la teva opinió sobre la notícia www.Capgros.com no es fa responsable de les opinions entrades pels usuaris, i es reserva el dret a eliminar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la bona fè o l’ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. De la mateixa manera, www.Capgros.com no asumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, als que es pugui accedir a través del nostre portal. També s'informa que, tal i com obliga la llei, es recollirà la procedència (IP) de tots els comentaris entrats.
|
| Opinions dels lectors |
|
| |
Manel de Mataró - 12/03/2007 20:17:52
Todos los que protestan supongo que no tienen problemas de trabajo y poder vivir holgadamente.
Los puestos de trabajo no les importan en absoluto, pero esas 800 ó 1.000 personas que podran tener un sueldo a final de mes pienso que no les importará demasiado que una fábrica en ruinas, obsoleta, y creo que no con tanto valor arquitectónico la tiren al suelo para conseguir un preciado puesto de trabajo, que por cierto, estos señores que tanto protestan no se3 han dado cuenta que casi no hay fábricas en Mataró ? Y los que tenemos pequeños negocios con trabajadores nos cuesta llegar a final de mes. Dónde trabajan ellos ? en algún bufete bien pagado ? en una Caixa ? en el Ajuntament ?
QUE NO PERDAMOS EL SENY POR UNAS ELECCIONES
|
|
|
|
| |
Anònim - 12/03/2007 20:45:18
Muy bien Manel, estoy contigo. |
|
|
|
| |
Currante - 12/03/2007 22:07:15
Al suelo con las cuatro tochanas mal puestas i con la chimenea que no sirve para nada de nada, que hagan fotos i lo graben en video i lo vean en sus casas.Es como querer conservar el "Safreig" para lavar i negarse al progreso de la lavadora.
Al suelo con todo i venga el futuro para nosotros i nuestros hijos, mis hijos no comeran de la mierda de la chimenea, puede que de el Corte Ingles Si. |
|
|
|
| |
Apa-li, fot-li... - 12/03/2007 22:24:50
Als anònims españñññññols anteriors aneu a destrossar el vostre país, i deixeu-nos en pau als mataronins catalans que defensem la nostra història. |
|
|
|
| |
vendedor de ideas gratuitas - 12/03/2007 22:30:56
yo creo que en este terreno se podria hacer lo mismo , pero conservando el entorno industrial de aquel entonces, parecido al complejo de la roca tiendas chachis y que cuando entraras en el complejo, te trasladaras al viejo mataro de los años 50 y mataro pasaria ha tener un atractivo turistico diferente de lo que se conoce.
es cuestion de utilizar la imaginacion ,
|
|
|
|
| |
Imaginació al poder - 12/03/2007 22:41:15
El consumisme és un ogre imparable i tant insaciable que fins i tot per als nostres "imaginatius" governants resulta l'excusa perfecte per, si cal, carregar-s'ho tot, fins i tot la nostra història, la nostra fesomia i la nostra identitat particular com a ciutat. Cal ja que les esquerres es proposin cercar formules de benestar ciutadà no destructives i, sobretor, que no tinguin com a finalitat el foment del consum. És possible? |
|
|
|
| |
Pere - 12/03/2007 23:34:55
L'autor del primer comentari fa tota la pinta de dir-se en veritat Carlos Fernández. El segon possiblement també sigui ell, i el tercer algú altre de la Junta de la seva Associació de Veïns. Viuen allà dalt, i passen de tot el valor patrimonial de Mataró. Només fan cas del que els diu el seu partit. Quina llàstima, tenir el cap tan buit. |
|
|
|
| |
Un que no ho veu clar - 13/03/2007 0:08:44
Els 800 o 1.000 llocs de treball de que parlem si vé el Corte Inglés (caixers, nois de magatzem, netejadors,... milieuristes tots)molts d'ells seran gent de botigues que hauran plegat. O sigui que no haurem adelantat res. Perquè de tancar, molts ho hauran de fer. O és que venint el Corte Inglés augmentarà la nostra cartera i comprarem més? |
|
|
|
| |
Escaldat - 13/03/2007 0:21:14
Senyors de l'Ajuntament, que no recordeu aquell encantador de serps que es deia Tomas Olivo, el promotor de l'Alcampo i ara encausat per els tripijocs de Marbella? Al començament tot eren cents i milers, cops a l'esquena i dinars (pagats per ell, faltaria més) a l'Hispania. Després, no recordeu com us prenia més terreny de l'acordat, com es desdeia dels compromisos signats i com després s'ha hagut de refer les sortides de l'autopista i setmanalment Catalunya Radio ens informa dels embussos de 1-2 quilòmetres venint de Barcelona o venint del Vallès, mentre nosaltres no podem circular per la Via Europa ? Ara voleu repetir l'ensarronada? |
|
|
|
| |
MONTSE - 13/03/2007 0:26:11
tot no val. les coses s´han de fer be i respectan al maxim la ciutat i als ciutatans. QUINA FEBRE LA DE PUMSA, SEMBLA QUE NO MES SIGUI IMPORTANT PER LA CIUTAT URBANISME. ESTAN BOJOS , QUE ELS HI PASSA AQUESTS POLITICS MATARONINS |
|
|
|
| |
Pau - 13/03/2007 0:51:09
Fixeu-vos que l'única excusa que tenen són els 1000 llocs de treball... són tan patètics aquests sociates! Doncs per què no fotem mig Mataró a terra i muntem un Port Aventura, i així tindrem 30.000 llocs de treball. És que és absurd!!! |
|
|
|
| |
Manel de Mataró - 13/03/2007 7:46:19
Per Apa-li, fot-li
Alguns que no ens van ensenyar a parlar i escriure en català ens podem expressar millor en castellà, peró aixó no treu que siguem catalans, de Mataró, i amb molta més cultura que els que hu teniu tot ben mastegat gràcies a nosaltres, que si que varen lluitar per tenir lo nostre, amb festes, carnestoltes, i lo més important, lluitan per la democràcia, que et permet insultar a les persones que ens preocupen per el futur dels nostres fills.
Jo al menys posso el meu nom, tú ni aixó |
|
|
|
| |
Anònim - 13/03/2007 8:42:23
Jo estic d'acord amb que es salvi Can Fabregas, però el que també penso és que igual que ens hem mogut per salvar-ho ara cal que ens moguem perquè no caigui sol de vell. Perquè d'edificis ruinosos com aquests en tenim uns quants. Escorxador, Can Marfà, i a ara Can Fabregas. Ens hem de moure també perquè hi fagin alguna cosa. Quants anys i museus han passat per Can Marfà i de moment res de res?? I l'Escorxador?? Ara he llegit que hi faran una escola de restauració?? Ja cal que ens moguem i ràpid, sinó tot això caurà de vell i ja no tindrem cap excusa per salvar-ho.
I estic totalment d'acord amb la idea de "vendedor de ideas gratuitas" de veritat, m'ha agradat molt aquesta idea. |
|
|
|
| |
EL CORTE ESPAÑOL - 13/03/2007 9:04:57
Estoy de acuerdo con el currante, a la mierda con la fábrica asquerosa esa, que la derrumben y que incineren la runa, que no quede nada.
A ver si os preocupáis de ganar dinero en vuestros curros que eso es lo que os va a dar de comer, y no la fábrica ruinosa esa, que los únicos que viven de la historia son los museos, no vosotros. |
|
|
|
| |
Josep - 13/03/2007 9:17:34
Crec que el problema està en que anteriorment es va catalogar l'edifici com a nivell A. Quedava molt progre quan es va fer. Ara, per interessos econòmics es descataloga perquè es pugui enderrocar...
La Generalitat posarà les coses al seu lloc. No crec que aquests tripijocs es permetin tan alegrement. |
|
|
|
| |
Veina de molt a prop - 13/03/2007 9:39:13
MOLTES GRÀCIES a aquestes bones persones que es mouen fins a Barcelona i pateixen maldecaps per conservar una miqueta d'història de Mataró i aturar l'ogre del consumisme despersonlaitzat.
MOLTES GRÀCIES als representants d'aquesta Plataforma Solidària amb la ciutat, me'n sento una mica més orgullosa de ser mataronina, ara sí! De tot cor. |
|
|
|
| |
raül - 13/03/2007 9:42:18
Estem sempre amb el mateix debat... sembla que ho tirem a terra la fàbrica o el corte ingles no vindrà... i no es pas cert... el corte ingles te interes a venir, per moltes raons... la més important es que per llei te complicat seguir creixent en nombre de centres comercials a la demarcació de BCN, i l'altre es que mataró es la porta a la provincia de las ciutats gironines que ja omplen el mataró park... aixó afegit al creixement demogràfic i al teixit comercial de la ciutat fa que l'implantació sigui ideal... o que creieu, que si no es en aquesta illa no la posarán a un altre... els qui defensen que ho fàbrica o centre comercial van errats... el corte ingles vindrà amb fàbrica o sense... i si no... temps al temps... |
|
|
|
| |
Una de Matar_ - 13/03/2007 10:01:49
VENDEDOR DE IDEAS GRATUITAS! Jo penso com tu,no fa falta discutir tant, doncs jo crec que té cabuda tot, el Corte Ingles i Can Fabregat i tots tan contens. |
|
|
|
| |
Pitroig - 13/03/2007 10:28:37
M’afegeixo a la veïna. Moltes gràcies i molta sort a la gent de la Plataforma en la defensa de Can Fàbregas. |
|
|
|
| |
titus - 13/03/2007 10:37:16
M'agrada l'opció del venedor d'dees gratuites. Encara que personalemnt, preferiria que no hi hagués el corte inglés, acabara venint per tant l'unic que puc demanar és que en lloc de destruir arreglem.
Malgrat tot, 1000 llocs de treball que donarà però quants en treurà?
Siguem realistes si neguem la nostra història millor que reneguem de tot i comencem a parlar tots en angles i a viure perdent la nostra personalitat |
|
|
|
| |
Una mataronina - 13/03/2007 11:19:16
I jo em pregunto, si ara fan una nova urbanització al Rengle on tot és nou, doncs que li posin alla el corte inglés`, i tindrem com un Mataro Park a baix a mar per compensar.
|
|
|
|
| |
Rafael - 13/03/2007 11:32:05
VENDEDOR DE IDEAS GRATUITAS m'adereixo a la teva magnifica idea, crec que tot es possible. Mirar endevant sense deixar la nostra historia.
No es possible que hi hagi gent tan barruera que ho volgui enderrocar alegant que es "una fabrica vieja". Nano, fes cultura, llegeig una mica.... |
|
|
|
| |
Marcos - 13/03/2007 13:02:10
A mi me parece un lugar perfecto para ubicar un centro cultural, tomando como ejemplo "La farinera del Clot" en Barcelona o el "Centre Cultural Tecla Sala" a l'Hospitalet. Es una vergüenza que una ciudad de 120.000 habitantes no disponga apenas de espacios culturales, tan solo se crean infraestructuras de consumo para que los ciudadanos ocupen su tiempo libre gastando dinero en productos muchas veces innecesarios.
Me parece pura demagogia justificar el derribo de ese edificio histórico utilizando el tema del trabajo, el corte ingles pueden ubicarlo en otro lugar, así se conseguirían esos 800 o 1000 puestos de trabajo de los que se habla y conservaríamos el patrimonio cultural de la ciudad. |
|
|
|
| |
javi - 13/03/2007 13:27:29
Al que insulta als castellans....: A palabras necias... menys mal que no totes les persones son com tu. Pero ja us ho trobareu.
Jo donaré areguments el perque del meu Si al corte ingles.
- Creació de nous llocs de treball
- Millor mobilitat a la via Europa: Per que jo cada dissabte si vull agafar la via europa haig de fer una hora de cua??
- Augment de riquesa de la ciutat
- Revalorització de la zona biada, torrijos...
- Més zones d'aparcament....
Tot això per 4 totxanes mal possades
ja tenim can marfà!! |
|
|
|
| |
Marcos - 13/03/2007 14:59:09
javi, no quisiera iniciar una guerra santa, pero no me sirve ninguno de tus argumentos.
- los trabajos creados son una basura
- los atascos en vía europa los ocasiona mataró park, imagina como estará el centro cuando construyan el corte ingles.
- la revalorización de la zona tan solo hace que cuando me quiera comprar un piso me cueste mas caro.
- la riqueza de la que hablas no es de la ciudad si no de tal solo unos cuantos (grandes propietarios que se aprovecharán de la especulación inmobiliaria a costa de que gente como yo no pueda costearse una vivienda).
- los aparcamientos serán de uso exclusivo a clientes del centro comercial.
y en cuanto a lo de 4 totxanes... eso preferiría que lo decidiera alguien con mayor conocimiento en arquitectura.
Salu2 a todos! |
|
|
|
| |
Pau - 13/03/2007 15:50:56
Sí, realment els arguments d'aquest tal "javi" són per treure's el barret... renoi, a veure si ens esmercem una mica més. |
|
|
|
| |
Joan sanchez............................simplement - 13/03/2007 16:07:37
Estos que están ha favor de destruir CAM FABREGAS solo son simples pelotas del actual gobierno socialista en nuestra ciudad,ni siquiera tienen capacidad para pensar por eyos mismos,por lo tanto pienso que ni siquiera se merecen nuestra atencion.
Todo pueblo que destruye su pasado está condenado al olvido. |
|
|
|
| |
Mataroní de sempre - 13/03/2007 18:18:40
Primer el Corte Inglés anava a la Via Europa, però els botiguers estaven en contra.
Desprès el Corte Inglés anava a la Ronda Barceló, però els botiguers seguien en contra.
Ara el Corte Inglés va a Can Fábregas i resulta que ara tothom vol salvar aqyest indret abandonat que ningú savia que existia.
No estic ni a favor ni en contra de El Corte Inglés, però em sembla que els que volen salvar Can Fábregas són els mateixos que no volien el port de Mataró o que estaven en contra de l'aparcament soterrani de plaá Santa Anna, per posar un exemple. |
|
|
|
| |
Vei del carrer tetuan - 13/03/2007 18:35:28
Volia donar la meva opinio. Crec que se estan dien moltes barbaritats. En primer lloc, el senyor Manel diu que es crearan 800 o 1000 llocs de treball. Es posible que tingui rao, pero... senyor manel, ha pensat voste quants d'aquets llocs contribuiran a precaritzar encara mes el treball de la gent jove? Creu vostè realment que a Mataró fan falta 1000 llocs de treball basura més?
Despues tambe algu ha dit que millorara la mobilitat de la via europa. Mare de deu, pero com es pot dir aixo? Que no veuen senyors, que la via europa quedarà colapsada tota sencera si foten un corte ingles al centre mataró? Que no veuen que es colapsara tot el carrer biada i tota la ronda prim els dissabtes per la tarda?
També se ha dit que es revaloritzará la zona. Es posible que aixo passi també, pero que aconseguirem amb aixo? Fer pujar els preus dels pisos i fer aumentar l'especulacio (i jo soc un veí de la zona!). Es aixo el que vol el ajuntament d'esquerras? O es que ja no ni han esquerras al ajuntament potser?
I per últim, més zones d'aparcament? Sí, com no siguin de zona blava, ja em diran com seran les zones d'aparcament!
Estic totalment d'acord amb que s'ha de rehabilitar la fàbrica. Són aquells que un dia la van catalogar com a "super important" que s'han d'encarregar de rehabilitarla, i no de deixar que es podreixi. ELLS son els culpables. |
|
|
|
| |
També del carrer Tetuan - 13/03/2007 18:54:23
Si fa uns anys van catalogar la fàbrica segur que era per alguna raó. Ara no poden simplement dir que la tiren a terra i punt.
Penseu que en aquesta ciutat hem perdut força patrimoni en els últims 50 anys.
Hem de demanar als polítics que tinguin alternatives, imaginació, més recursos...
No s´hi val 'o això o res'. Sempre es poden negociar altres possibilitats. |
|
|
|
| |
Anònim - 13/03/2007 20:33:20
Hombre o mujer,dame una razón solo una por lo que nos podemos sentir orgullosos del puerto de Mataro,porque casi todos los locales tienen problemas para sudsistir,de lo que se dijo a lo que es hay mucho trecho como en todo pura palabreria e intereses encubiertos. |
|
|
|
| |
Anònim - 13/03/2007 23:00:04
A mi el que realment em dol, desentenent-me una mica del tema, si em permeteu, és donar un toc d'atènció a la gent que parla de llocs de treball basura, i ofenen a totes les persones que treballen en el gremi de la venta en una botiga, centre comercial, etc... per desgràcia no tots podem arribar a ser ingeniers aeronàutics o doctors, però gràcies a aquesta gent que ven, pots menjar cada dia, pots vestir-te cada dia, i pots mantenir una vida com cal, o sigui, parlem del tema però respecteu a la gent que té treballs com els que es crearan amb un nou centre comercial. Gràcies! |
|
|
|
| |
Vei del carrer Tetuan - 14/03/2007 7:55:25
I podras llogar un pis tambe amb aquest sou? Perque si et pots comprar roba i menjar, pero no pots tenir un sostre mal vamos... Ja li dic jo que tingut la desgracia de tingue de treballar a un FNAC (una gran superficie de Barcelona), i sap quin era el sou? 602€ fa 3 anys! Voste creu que jo tenia per menjar, comprar roba i llogar un pis? Jo crec que amb prou feines tenia per llogar una parcela sota el pont de la riera d'Argentona. |
|
|
|
| |
kiki - 18/03/2007 10:45:54
perque no ho fem al reves coloquem el corte ingles al rengle i el tecnocampus a can fabregas aixi no caldra estan fen el capullo com el fem venen fum i veurem si realment aixo del tecnocampus serveis per algo a part de pagar sous extraordinaris. es molt facil arreclar els problemes de la ciutat amb una mica de cap i seny. |
|
|
|
|
|
|