Una de les escenes del vals dissenyat per la mataronina Isabel Baquero.
Una de les escenes del vals dissenyat per la mataronina Isabel Baquero.

Els balls de Wonder Woman tenen segell mataroní

La mataronina Isabel Baquero s’ha encarregat de dues coreografies per a la nova pel·lícula de l’heroïna de DC Comics que s'estrena aquest divendres a les sales espanyoles.

Isabel Baquero és una mataronina que porta gairebé 30 anys a Londres treballant com a intèrpret del món de la dansa i la coreografia. Filla d’Enriqueta Alum, directora de l’escola de dansa que portava el seu nom, aquesta coreògrafa ha preparat dos dels balls que es poden veure durant la pel·lícula Wonder Woman que s’estrena aquesta setmana a Catalunya. “Vaig citar-me amb la directora Patty Jenkins perquè necessitava dues coreografies de ball molt diferents entre sí en dos moments del film”, explica Baquero. En un primer moment no sabia de quina producció es tractava (“acostumen a posar un nom en clau i no donar més informació del compte perquè no es filtri”), però després ja va començar a treballar amb els actors i actriu principals.

“La primera escena, anomenada Veld, era senzilla, és un moment en el que Gal Gadot (Wonder Woman) i Chris Pine (Steve Trevor) es troben en una plaça, en un moment íntim. La tarda cau i és un moment de celebració després de guanyar la guerra”, relata Baquero. Se li va demanar “un ball senzill, quelcom lleuger” com si fos un swing que “no es veiés molt coreografiat”.  Molt més pes i importància visual tenia el segon encàrrec de la directora: German Chateau.
 

Isabel Baquero parlant amb la directora Jenkins durant el rodatge.
Isabel Baquero parlant amb la directora del film, Patty Jenkins, durant el rodatge.

Baquero explica que en aquest tram de la pel·lícula tocava recrear un vals en una festa militar, buscant primer de tot deu parelles de ballarins que encaixessin amb el que volia la directora. “És una escena on Danny Huston (Erich Ludendorff), el dolent de la pel·lícula, entra a escena i coneix a Wonder Woman, amb qui ballen un petit vals”, desgrana. Baquero va fer servir música de Strauss per recrear una escena complicada: “el vals és un ball molt dòcil, però el vam fer més complex amb la coreografia dels ballarins escollits; vam assajar amb els tres protagonistes –Pine també apareix a escena- i un cop vam arribar al dia de rodatge, vam adaptar el que teníem previst a les necessitats”. Segons recalca la coreògrafa, una cosa és el que “prepares a l’estudi i l’altra quan has d’adaptar-te a les dimensions, col·locació d’elements d’atrezzo i demés”.

La seva tasca no és només ensenyar una coreografia sinó adaptar-la a com encaixa a l’escenari, als personatges i el seu caràcter. “Cal analitzar-los, entendre com es comportarien a l’època en la que s’ubica la pel·lícula i comprendre què suposa l’escena pel guió”, afegeix. Isabel Baquero ha treballat en altres produccions internacionals i amb actrius de primera línia com Kate Winslet, Keira Knightley i Catherine Zeta Jones.

Comentaris

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive