Un fotograma del film 'Electric Shadows'

Judith Vives

Àsia despunta en la programació de cinema d'abril al Teatre Monumental

Quatre de les sis pel·lícules programades provenen de la Xina, Corea i Japó

Xina, Corea i Japó són actualment les gran potències del cinema internacional. Només cal fer una ullada a la programació de cinema de l'abril al Teatre Monumental. Quatre dels sis títols provenen d'alguna d'aquestes cinematografies. El minicicle asiàtic començarà el dia 6 amb la preestrena d'Electric Shadows, una obra de la directora xinesa Jian Xiao i ambientada en els anys previs a la Revolució Cultural. El film, comparat amb Cinema Paradiso, narra la història de dos infants, la seva vida en un petit poble rural i la influència que tindrà el cinema en les seves personalitats.

De Corea del Sud es podrà recuperar un film del 2003 que tot just ara acaba d'arribar a pantalles catalanes. Es tracta de La mujer de un buen abogado, un drama ple d'ironia i forta càrrega eròtica sobre la crisi d'un matrimoni de classe mitjana. El film està signat per un dels directors coreans més aplaudits, Im Sang-soo.

Three Extremes és un film col·lectiu que recull tres curtmetratges de terror de directors més que reconeguts en el gènere: Box, del japonès Takashi Miike; Cut, del sudcoreà Park Chan-wook; i Dumplings, del director de Hong Kong Fruit Chan. Precisament Fruit Chan va decidir ampliar aquest darrer curtmetratge fins a convertir-lo en un llargmetratge del mateix títol, i que també es podrà veure, una setmana després al Monumental.

La programació del mes d'abril es completa amb la projecció de Transamerica, opera prima de Duncan Tucker i que li ha valgut una nominació a l'Oscar a la seva protagonista, la televisiva Felicity Huffman (protagonista de Mujeres desesperadas, pel seu paper de transsexual; i la producció esloveno-croata Defosaenfosa.

Etiquetes: